-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)
-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:51248 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

آيا كسي كه براي نمره بهتر درس مي خواند، از فضيلت هايي كه براي علم ذكرشده، برخوردار مي شود؟
اگر هدف و نيت اصلي از آوردن نمره خوب يادگيري بهتر براي خدمت به مردم و براي انجام امر الهي باشد انشاء الله مشمول فضيلت هاي مذكور قرار مي گيريد. كارهاي انسان از دو جهت قابل بررسي است. جهت اول نفس اعمال انسان است كه به خوب و بد تقسيم مي شود. برخي اعمال ذاتاً بد و زشت هستند مانند ظلم كردن كه فاعل آن نيز متصف به بدي مي شود و هيچ توجيهي براي انجام آن پذيرفته نيست؛ يعني، قابل قبول نيست كه انسان به خاطر يك هدف متعالي به يك كار ناپسند مانند ظلم دست زند. برخي اعمال نيز ذاتاً خوب هستند مانند تحصيل علم و نيكي به محرومان. جهت دوم، اعمال انسان نيت و انگيزه انسان از انجام آن است. قطعاً انجام كار بد با نيت خوب قابل قبول نيست اما ممكن است انسان كار خوب را با نيت غيرمتعالي انجام دهد. مثلاً ممكن است انسان علم را به خاطر كسب نمره و ثروت و مانند آن بياموزد كه در چنين صورتي نيت او متعالي نيست؛ يعني، عملش خوب است اما از جهت نيت متعالي نيست. حال انسان مي تواند همين عمل خوب مانند كسب علم را با يك نيت متعالي و الهي انجام دهد. مثلاً هدف خود را از كسب علم، آشنايي بيشتر با عظمت خداوند، خدمت به خلق خدا و كسب ثروت براي امرار معاش و پرهيز از اظهار نياز به ديگران و مانند آن قرار دهد. در اين صورت اهداف انسان از كسب علم متعالي مي شود و به تدريج جهت رفتار او تغيير مي كند. مثلاً اگر تا به حال هدف او از تحصيل كسب نمره بود و هدف ديگري نداشت، از اين به بعد كسب نمره بهتر را فقط در راستاي موفقيت علمي براي رسيدن به اهداف متعالي مي خواهد. اگر انسان نيت خود را متعالي كند به تدريج تمام زندگي او را تحت الشعاع قرار مي دهد و شكل ديگري به خود مي گيرد. البته بايد توجه داشت كه نيت الهي مراتب مختلف دارد كه مرتبه اصلي آن مخصوص اولياي كامل الهي است اما بقيه افراد مي توانند مراتب پايين تر آن را به دست بياورند و به لطف الهي به تدريج خلوص اعمال خود را بيشتر كنند.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.